MIEJSKI ZESPÓŁ PORADNI
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH
W KIELCACH

2017-05-30 

Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki - relacja z konferencji

print

Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, objawy autyzmu pojawiają się już we wczesnym dzieciństwie i mogą trwać całe życie. Zaburzenia te są obecnie najczęściej występującymi zaburzeniami na świecie. Wiedza, która jest dostępna na temat ASD wynika głównie z doświadczeń specjalistów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spectrum autyzmu, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami podczas Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej "Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki”

Świadomość społeczna stale rośnie, mimo to autyzm nadal stanowi istotę dociekań nie tylko naukowców, lecz także nauczycieli, pedagogów, psychologów, czy samych rodziców. Podczas Konferencji Szanowni Prelegenci usystematyzowali dotychczasową wiedzę z zakresu ASD, od pierwszych symptomów, które mogą niepokoić, poprzez sposoby diagnozy oraz skutecznej terapii.

Pani dr A. Olawska – Szymańska, pracownik Krajowego Towarzystwa Autyzmu w Kielcach, podkreślała, iż zmienia się przedział wiekowy pacjentów, dzięki coraz większej świadomości społecznej na temat tego zaburzenia. Efektywna diagnoza pozwala także na odpowiednio wcześnie podjęcie działań terapeutycznych, które wspomagają rozwój zaburzonych sfer funkcjonowania dziecka.

Istotnym elementem pracy z dzieckiem, u którego zdiagnozowano ASD jest określenie dalszej drogi edukacyjnej dziecka po uzyskaniu diagnozy, tak aby mogło ono w pełni realizować swój potencjał biograficzny. Na Konferencji poznaliśmy doświadczenia placówek, które zajmują się edukacją i wsparciem osób z autyzmem. Praktyczne aspekty pracy terapeuty przedstawili specjaliści z Miejskiego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Kielcach, KTA oddział w Kielcach, Przedszkola „Słowicza Ferajna”, Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 17 w Kielcach. Prelegenci opowiedzieli o rodzajach terapii oraz o efektach pracy, podkreślając holistyczny model podejścia do dziecka, uwzgledniający mocne i słabe obszary jego funkcjonowania. Poniżej mogą Państwo znaleźć fotorelację z Konferencji oraz materiały pokonferencyjne.



Załączniki:
 Metoda Neurofunkcjonalej Reorganizacji wg Beatrize PadovanRozmiar:  2517.03KBData:  30.05.2017Pobierz
 Nowoczesne metody neurorehabilitacji osób z ASDRozmiar:  1156.17KBData:  30.05.2017Pobierz
 Rodzice dzieci z ASD Radości i rozterkiRozmiar:  285.75KBData:  30.05.2017Pobierz
 Zaburzenia ze spektrum autyzmuRozmiar:  333.71KBData:  30.05.2017Pobierz
 Praca z uczniem z ASDRozmiar:  5374.81KBData:  30.05.2017Pobierz


Wróć